2014. szeptember 30., kedd

3 - Így ismerkedj a házaddal

Ha már ott voltam a házban, és úgy tűnt egy ideig ott is maradok, volt időm kicsit jobban szemügyre venni a helyet. Látszott rajt hogy embernek lett tervezve. Az egész olyan apró volt. Az ajtótól kissé beljebb egy kis tűzrakó hely díszelgett. A falon pedig, ugyan csak egyik oldalon, (a harci trófeák közt) volt egy apró ablak. Ebben igencsak eltért a többi vikingháztól. Ugyanis a legtöbbnek a földszinten nem volt ablaka, sem kicsi sem nagy. Csupán az emeleten volt egy-egy a két szemközti falon. Már csak ebben is eltért az én kis házikóm: nem volt rajt emelet. Az ágy, a dolgozóasztal és „szekercegyűjtemény” is egyetlen emeletre lett bezsúfolva. Az ágy be volt vetve. Mintha még várná haza gazdáját. Na, ettől a gondolattól az az érzésem támad: talán lakik itt egy szellem! … Tudom, néha elég nagy bolondságokat tudok beszélni…. de ettől egyszeriben megijedtem és hátrahőköltem. Az ágy amúgyis dohos volt, amit az én orrom ugyan nem utált oly egyenesen, mint sokaké, de azért közelről nem is kellemes a szaga. Tovább léptem az asztalhoz. Volt ott pár papír, de nem tudtam mi van rajt. Hiába, a sárkányokat senki nem tanítja olvasni. És az ízük is pocsék volt. Azóta tudom miért nem eszek papírt. Pedig van, akinek ízlik… Brrr. Én inkább hagyom, hogy díszítse az egyébként igencsak rozoga asztalt. De a mellette álló szék méginkább aggasztott. Egy ceruzát fedeztem fel alatta, megnéztem volna, de rossz érzésem volt attól, hogy ha most oda bedugom a fejem, lehet rám borul a szék. Aztán átfordultam a szemben lévő falhoz. Ott ugyanis egy régi fa állványon álltak a kések, buzogányok, szekercék, kardok, pörölyök. Csak néztem őket, tisztes távolságból persze. Sárkány vagyok talán, de nem hülye! Tudom mire használták ezeket régen. Egykoron a ház gazdája valószínűleg ugyanúgy ontotta ezekkel a sárkányvért, mint minden viking. Ahogy elsétáltam a fegyverek előtt vagy hatszor, egyszercsak az egyik pengéjében tükröződve valami furcsát vettem észre a padlón. Megfordultam, de ekkor már nem láttam. Lehajoltam és fürkészni kezdtem a padlózatot. De semmit nem láttam, vagy éreztem, ami furcsa lett volna. Ekkor felkaptam a fejem, mert az ablak előtt két Gronkel horkantott fel idegesen. Sietve elindultam az ablak felé hogy megnézzem, mi folyik odaát, de egyszercsak megbotlottam valamiben és orra estem. Mondhatom kellemes volt. Ekkor derült ki, hogy a padló enyhén poros. „Enyhén” !!! De ezt csak úgy futólag jegyeztem meg magamnak, mert utána már minden figyelmem lekötötte egy, a padlólapok közül kiálló fogantyú. Ebben botlottam meg. Feltápászkodtam és közelebbről is szemügyre vettem. Azt hiszem, hogy a háznak lehetett egy pincéje. De sárkány karmaimmal, hiába kapartam, nem tudtam felnyitni az ajtaját. Pedig igencsak kíváncsivá tett, mi lehet ott lent? Ám egyszercsak kintről hangok jöttek. Újdonsült barátaim voltak azok. Már végeztek dolgukkal és úgy tűnik úgy döntöttek meglátogatnak.
- Auróra, odabent vagy? – kérdezett kintről egy hang. Azt hiszem Starfire volt az.
- Igen, csak egy pillanat! – kiáltottam ki és felpattantam, majd kiléptem az ajtón.
- Sziasztok! – köszöntem mikor megpillantottam a mosolygó arcokat.
- Látom sikerült hazatalálnod – nevetett Karom kedvesen.
- Jah, végre megjegyeztem az utat! – feleltem büszkén.
- Jaja, az jó. – mondta erre Szikra is – Figyi, elmegyünk egy kis délutáni sétára. Jössz te is?
- Persze! Nagyon szívesen. J - mondtam boldogan és átszökkentem a küszöb másik oldalára. Még visszapillantottam a titokzatos kilincsre, majd behajtottam az ajtót és elindultam a többiekkel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése